2008-11-27

Jag har blivit stor - olen iso koira

Varje morgon efter att matte eller husse har öppnat barngrinden till sovrummet och bäddat sängen och lagt hundmatta ovanpå, får vovvarna hoppa på sången och busa, hittills har Emma bara fått skälla vid sängkanten avundsjukt, hon har inte kunnat hoppa upp, men NU kan hon och får vara med i leken.





Joka aamu kun portti makuuhuoneeseen on aukaistu ja koiramatto laitettu sängyn päälle, saa koirat hypätä sänkyyn mellastamaan, on siinä menoa, tähän asti ei pikku Emma ole yrityksistä huolimatta päässyt mukaan, mutta NYT on hyväksytty aamujumppaan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du kommer upp i sängen till dom andra hundarna nu, Emma. Det kan ju inte vara kul att bara titta på när dom busar.
Men jag läste också att du smyger upp i sängen på natten till matte o husse, MYSIGT!!!

Anonym sa...

Hej syrran!

Jag har också blivit stor och kommer nu upp i matte och husses soffa. Jag väger 7,6 kg idag när matte vägde mig, så de säger att jag går upp i reordfart. Det beror nog på att jag är så duktig att äta nuförtiden, säger matte. För övrigt jagar jag katter som bara den, har ju så mycket spring i benen jag vill bli av med.

MVH Vera med matte och husse